Krok 3 - Prezentace a testy na studentských iPadech

Jakmile je znám kód hodiny, který můžete napsat na tabuli, studenti se postupně připojují k učitelskému iPadu a až jsou všichni připojeni, může začít hodina. Učitel vysvětluje učivo posouváním snímků na svém iPadu a tyto jsou ihned distribuovány na studentské iPady. Studenti tedy okamžitě vidí to, co vidí učitel a mohou na snímcích interkativně reagovat - pokud je to umožněno. A na závěr může učitel pustit test.

U statických snímků vidí student přesně to samé, co učitel. Student v tuto chvíli nemůže nic dělat - iPady se dají nastavit tak, aby nefungovala žádná tlačítka, ani Menu, ani Vypnout - dělá se to pomocí funkce Asistovaná kontrola - student tedy jen přijímá látku.

Aby bylo možno na jedné škole prezentovat více hodin na více zařízenách s více učiteli, je zde zabudován mechanismus tzv. kódu virtuální hodiny. Jeden učitel zadá kód "fyzika", napíše jej na tabuli, studenti jej zadají do aplikace na iPadu, a přestože jsou ve stejné wifi síti jako ostatní studenti, vidí jen svou probíranou látku v rámci své hodiny.

Jiný učitel, o patro výše, zadá jiný kód a opět - "jeho" studenti se připojují na "jeho" učitelský iPad. Vše se tedy řídí kódem hodiny.

Technickým předpokladem dobrého fungování je mít rychlou wifi síť - doporučujeme mít vyhrazané 5GHz pásmo. Aplikace zatím funguje pouze v českém jazyce, ale plánuje se překlad do angličtiny a němčiny. Aplikace také zatím funguje pouze na iPadech, ale plánuje se portace na Windows a Android.

Jakmile dá učitel pokyn k testu, studentům se iPad sám odemkne a dovolí jim s ním interaktivně pracovat - představte si test z papíru, který má různé možnosti odpovědí, převedený do elektronické podoby a co je na tom to nejlepší - ihned se automaticky opravuje! Student tedy dostane vyhrazený čas, který mu běží nahoře na jeho iPadu - tapáním označuje správní odpovědi a posouvá si snímky sám, dle svého tempa. Učitel už jen sleduje, jak kkterý student odpovídá a zda je ta jeho odpověď správná či špatná.

Ukončit test může učitel 2mi způsoby - buď automatickým ukončením - tzn., že všem studentům se po uplynutí vymezeného času test automaticky vypne a zobrazí se jejich skóre, nebo tzv. ručním vypnutím, kdy učitel sám uzná, zda je již možno test ukončit, či nikoliv. Po ukončení vidí každý student své vlastné skóre a učitel vidí skŕo všech a celkové skóre testu (třídy). Vše může později z iPadu nahrát do cloudu k automatizovanému zpracování a k vyhodnocení.

Během hodiny i během testu se může stát, že se se sítí cokoliv stane. V tom případě se objeví informace o přerušení signálu. Opět jsou zde 2 možnosti - pokud zvolí student Připojit, je opět připojen k učiteli a navazuje tam, kde přestal. Pokud zvolí Ukončit, je aplikace ukončena a je nutno začít znovu. Stát se samozřejmě může cokoliv...


Číst další vlastnost... Zpět...